Imatge notícia

Què són els Cryo-hops?

Aquest inici d'any el fem amb una IPA elaborada amb cryo-hops, és a dir llúpol criogenitzat. Però que són exactament els cryo-hops?

Com ja molts sabeu la part que la planta que es fa servir per donar aroma a les cerveses és la lupulina , que està al con del llúpol . Els cons de llúpol estan fets de material verd i si els obres, el material groc que hi ha al mig que sembla pol·len són les glàndules de lupulina,

La criogènesi és un mètode de congelació mitjançant nitrogen líquid. Aplicada a l'extracció de la lupulina, permet extreure a temperatures molt baixes totes les resines i olis aromàtics, descartant els elements vegetals del llúpol, i aconseguint una concentració d'alfa-àcids (els responsables de l'amargor, el sabor i l'aroma) de 20% a 30%.

Amb l'augment de la demanda de llúpol, els agricultors han buscat formes més eficients de distribuir els seus productes. Un són els cryo-hops. Com que els llúpols criogènics estan tan concentrats, s'han convertit en una eina essencial per als cervesers que elaboren IPA o NEIPA.

Així que en definitiva els cryo-hops són pèl·lets d'extracte de llúpol, amb una concentració molt alta de lupulina, neta de la resta d'elements vegetals de la planta, fulles o flor, que són més astringents.

En aquesta nova ipa del Club feta amb cryo-hops podreu experimentar la potència aromàtica i l'intens sabor d'aquesta tècnica. Tot i veure certs avantatges, els preus dels cryo-hops són molt més elevats que el llúpol convencional i no sempre podrem fer ipa's amb 100% de cryo-hop però valia la pena que els socis del Club poguéssiu gaudir d'aquesta nova experiència.