Imatge notícia

Roda d'estils - Cerveses làmbiques

La roda d'estils és una activitat organitzada conjuntament pel Club cerveser can Navarra i l'Associació El Tirador que consisteix en 5 tastos de diferents estils d'una regió, un pica pica per acompanyar-los i una explicació exhaustiva de les característiques de cada cervesa.

Aquest any, per celebrar el desè aniversari del Club, la roda va estar dedicada als estils més tradicionals i autèntics de Bèlgica. Les cerveses de fermentació espontània, també anomenades cerveses làmbiques perquè van néixer a la ciutat de Leembek, prop de Brussel·les, i únicament s'elaboren en aquesta regió que els dona la denominació d'origen.

A diferència de la majoria de cerveses, a les làmbiques no s'inocula cap llevat si no que es deixa que els llevats naturals de l'ambient colonitzin un most de blat i civada. Fermenten en piscines obertes i maduren en bota de fusta entre 1 i 3 anys. El resultat sol ser una cervesa sorprenent, de caràcter més aviat àcid i d'una gran complexitat d'aromes de flors i fruites.

El tast es va celebrar a la cerveseria El Birrot de Jafre el passat 29 de gener. Vam tastar les següents cerveses:

- gueuze jove de Timmermanns
- oude gueuze 3fontaine
- Fufun Cantillon
- Kriek 3fontaine
- pinot gris Tilquin
I per tancar també vam tastar la pseugueuze del Club can Navarra.

Per acompanyar va haver un pica pica. A destacar els musclos cuits amb cervesa làmbica que ens va preparar el Patró, l'excel·lent cuiner del Birrot als qui sempre estarem agraïts per la predisposició a qualsevol event que proposa el Club.